måndag 13 juli 2009

Dagens tips!

Tänkte fr.o.m. idag dela med mig av lite små tips. Det kan komma att gälla träning, mat eller bara välmående i största allmänhet.

Idag anknyter jag till Snorkfrökens satsning på anti-ostbåge och fokuserar på core (antar att jag nu automatiskt antar hennes utmaning...).
Jag brukar själv ha svårt för "måsteövningar" och brukar tappa det efter ett par dagar, men idag kom jag på det!
Eftersom magen nu kommer att tränas varje dag behövs ju inte så många minuter per dag, och det bästa vore om jag kunde kombinera det med något jag uteslutande gör varje dag för att inte "glömma bort" det.
Finns det något annat jag gör varje dag?
Ja - kokar mitt frukostägg!

Här kommer alltså min lösning på denna utmaning och därmed också dagens tips till er:
* Sätt på ägget.
* När vattnet kokar, ställ timern .
* Inta golvet för att köra plankan (jag växlar med lite sidoplanka) medan ägget kokar!
Jag kokar mitt ägg i 5 minuter - hur hårdkokt orkar du göra ditt?

3 kommentarer:

  1. Det var väldigt smart. Den ska jag med köra på. Brukar iofs bara koka mitt i 4 min tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Kul att du är med. Och vilken smart grej att göra coren samtidigt som du kokat ägget! Hehe... undrar hur löskokt det skulle bli på typ fredagar :)

    SvaraRadera
  3. Synergieffekt - I like it! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig eller ställ en fråga...
Svarar även på kommentarerna här, så klicka i att få uppföljningskommentarer skickade till er mail så missar ni inget. Tack för att ni lämnar ett avtryck!