måndag 13 juli 2009

Måndag 13/7

Promenad innan frukost.
Sträcka: 9 km
Tid: 75 min (8,20 min/km)
Coreträning (plankan): 5 min

Eftermiddagsträning.
Löpning till gymmet.
Sträcka: 2,6 km
Tid: 14 min (5,23 min/km)

Axlar
Flyes - 6 kg
Framåtlyft med viktplatta för framsida axel - 10 kg
Hantelpress - 9 kg
Stående rodd - 24 kg
Baksida axel i cablecross - 5 kg
Biceps
Hantelcurl - 9 kg
Curl med stång - 19 kg
Koncentrationscurl - 6kg
Tid: 30 min

Löpning från gymmet.
Sträcka: 2,6 km
Tid: 11 min (4,14 min/km)

Första styrkepasset på länge och så skönt! Kände mig stark!

3 kommentarer:

  1. Visst är styrketräning såå underbart! Hade tänkt börja köra lite löpning, har du nåt rekommenderbart upplägg för en som inte sprungit speciellt mkt.

    SvaraRadera
  2. Oj...hur mycket är "inte speciellt mycket"?

    SvaraRadera
  3. tja ge o ta på några kilometer ;). Men ska väl tilläggas att jag för två års sedan la av med orienteringen (bara rent amatörmässigt), så inte någon hög intensiv löpning direkt.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig eller ställ en fråga...
Svarar även på kommentarerna här, så klicka i att få uppföljningskommentarer skickade till er mail så missar ni inget. Tack för att ni lämnar ett avtryck!